2013年11月15日

【和訳】You Know Where To Find Me / Imogen Heap



You Know Where To Find Me / Imogen Heap (イモージェン・ヒープ)

You know where to find me
いつでも連絡してちょうだい
When you’re on your way out
何かから逃げ出そうと
All bustle and busy
慌しく出口へ向かってるなら
Enough is enough
もうそれくらいにして
Because life’s sweet assemblages
人生に起きるすてきな出来事の寄せ集めは
Equate to driftwood away
遠ざかる流木と同じだから
Be still with me
あなたは変わらず私といて

You know where to find me
いつでも会いに来ればいい
For no particular reason
特別な理由などなくても
To stop traffic behavior
行き交う車の流れを止めてみて
Or to get something off your chest
ダメなら その胸の内を明かして

Cause we go a long way back
私たち 長い付き合いね
Back to nothing at all
何もなかったころからの
Be still with me
私といてほしい
Won’t you be- Be still with me
まだ私を必要としてくれる?

You know where to find me
いつでも連絡してちょうだい
If you think it’s all over
絶望の淵に立たされたなら
I can sense it a mile off
離れていても私には分かる
It’s no friendly hello
そっけない態度のあなた
You could be screaming drunk
酔いに任せて 叫び声をあげて
Well I’ve got my bad days too
ねえ 私にも救いようのない日々があった
I’m gonna be here for you
私はいつでもここにいる
Be still with me
あなたを待ってる

In a public place, private thoughts
にぎわう場所で ひとり物思いに耽る
A reminder of a precious loss
愛する者を喪失した感覚を思い返して
(you can be a source of constant reassurance)
(絶えず安らぎを与える存在になれるわ)
Let the breeze block sadness drop
柔らかな風が悲しみの涙を乾かす
Won’t you be- Be still with me
一緒にいてくれないかしら

Don’t mistake my charity
見逃さないで 私の無償の愛情を
For what it is
ありのままでいい
Deem me into believing necessary
私を不可欠な存在だと信じてみて
Don’t mistake my open arms
気づいて この腕はいつでも迎え入れる
For what it is 
そのままのあなたを
They can turn on you
世間は簡単に裏切るわ
So show me the money.
だから頼る相手には
Show me the money.
私を選んで

Blue and green,
あどけない
Fresh eyes on me
新鮮な目を向けられて
I’m young again
若さを取り戻した気分
All things to mend with 
何もかも修復が必要なら
Bite-size life boats
ちっぽけな救命ボートに乗って
I’ll fix your smashed up head
砕け散ったその頭の中を私が直すわ

Be still with me
共に生きて
If you want To be alone
人との関わりに嫌気が差したり
If you’d rather die Then tell
消え去りたくなった時は教えて
You’ll know where I’ll be Where to find me
ここにいる 私の居場所なら分かるはず
For high talk
極端な言い方だけど 
To cut it off or bring it on 
断ち切るか 全力でぶつかるかよ
A proposal
よく聞いて
If you’re broken,
あなたが壊れてしまっても
I’ll be here, I’ll be here
私ならここにいるから