2013年12月29日

【和訳】As Long As You're Mine / Wicked


As Long As You're Mine / Wicked (ウィキッド)

Kiss me too fiercely
溺れるようなキスをして
Hold me too tight
きつく抱き締めて
I need help believing
信じさせてほしい
You're with me tonight.
今宵は共にいられると
My wildest dreamings
泡沫の夢を見てるよう
Could not foresee
予感すらしてなかった
Lying beside you
そばに寄り添う私を
With you wanting me
あなたが求めてくれるなんて

Just for this moment
今 この瞬間だけでも
As long as you're mine
あなたが私のものでいてくれるなら
I've lost all resistance
抗いなど捨て去って
And crossed some borderline
愛に踏み切るわ
And if it turns out
明るみにすれば
It's over too fast
すぐに終わりを迎えてしまうから
I'll make every last moment last
私がこの瞬間を守りぬいてみせる
As long as you're mine
あなたが私のものでいてくれる限り

Maybe I'm brainless
僕は愚かかもしれない
Maybe I'm wise
賢明な男かもしれない
But you've got me seeing
だけど君が教えてくれたんだ
Through different eyes
視点を変えて見る世界を
Somehow I've fallen
いつの間にか
Under your spell
君の魔法の呪文にとらわれた
And somehow I'm feeling
空に向かって落ちたような
It's up that I fell
そんな心地がする

Every moment
どんな瞬間も
As long as you're mine
君がそばにいてくれると
I'll wake up my body
体中 覚めるような感覚だ
And make up for lost time
失った時間を取り戻そう
Say there's no future
たとえ2人一緒の未来に
For us as a pair
先がなくとも
And though I may know
それを知ったとしても
I don't care
思いは揺らがない

Just for this moment
今 この瞬間だけは
As long as you're mine
あなたが私のものである限り
Come be how you want to
求め合うまま 距離を縮めて
And see how bright we shine
見て 私たち二人の放つ輝きを

Borrow the moonlight
月明かりに照らされて
Until it is through
完全な闇に包まれるまで

And know I'll be here
僕はここにいて
Holding you
君を抱き締める
As long as you're mine
そばにいてくれる限りずっと