2013年12月17日

【和訳】Say Something / A Great Big World & Christina Aguilera



Say Something / A Great Big World and Christina Aguilera 
(ア・グレイト・ビッグ・ワールド and クリスティーナ・アギレラ

Say something, I'm giving up on you
何か言ってくれ 君を諦めかけた僕に
I'll be the one, if you want me to
君が求めるなら僕は何にでもなろう
Anywhere, I would've followed you
どこへでも君と共に行けたはずなのに
Say something, I'm giving up on you
言葉が欲しい 諦めてしまいそうだから

And I am feeling so small
自分がひどく ちっぽけに思え
It was over my head
物事は僕の理解を越えていく
I know nothing at all
分かることは何一つない
And I will stumble and fall
つまづき 転げてしまうだろう
I'm still learning to love
僕は未熟で愛をちゃんと知らず
Just starting to crawl
地面を這い出したばかり

Say something, I'm giving up on you
何か言ってくれ 君を諦めかけた僕に
I'm sorry that I couldn't get to you
すまない 最後まで伝えられなくて
Anywhere, I would've followed you
どこにでも ついていくつもりだったのに
Say something, I'm giving up on you
答えてくれ 別れの気配がするから

And I will swallow my pride
プライドなど捨ててしまおう
You're the one that I love
君は僕が心から愛した人
And I'm saying goodbye
僕にさよならを言わせる人

Say something, I'm giving up on you
何か言ってくれ 君を諦めかけた僕に
I'm sorry that I couldn't get to you
すまない 最後まで伝えられなくて
Anywhere, I would've followed you
どこにでも ついていくつもりだったのに
Say something, I'm giving up on you
答えてくれ 別れの気配がするから

Say something, I'm giving up on you
何か言ってくれ 君を諦めかけた僕に
Say something
言葉で伝えて