2013年12月22日

【和訳】Here With Me / Dido



Here With Me / Dido (ダイド)

I didn't hear you leave
いつの間に出て行ったの
I wonder how am I still here
どうして私は まだ留まってるのかしら
And I don't want to move a thing 
何ひとつ動かしたくないの
It might change my memory
思い出まで変わってしまいそうで

Oh I am what I am 
私は私なんだから
I'll do what I want 
思う通りやればいい
But I can't hide
だけど隠し切れない

I won't go 
どこにも行かない
I won't sleep 
眠りに落ちたくない
I can't breathe 
息も出来ない
Until you're resting here with me
あなたがここで羽を休めてくれるまで
I won't leave 
この場所を離れない
I can't hide 
感情を隠せない
I cannot be 
自分でいられない
Until you're resting here with me
私に寄り添い あなたがその身を休めてくれるまで

I don't want to call my friends
友人と連絡も取りたくない 
They might wake me from this dream
私を嫌でも現実に引き戻すから
And I can't leave this bed
このベッドから出たくないの
Risk forgetting all that's been
過去を忘れるのが怖いから

Oh I am what I am 
私は私なんだから
I'll do what I want 
思う通りやればいい
But I can't hide
だけど隠し切れない

I won't go 
どこにも行かない
I won't sleep 
眠りに落ちたくない
I can't breathe 
息も出来ない
Until you're resting here with me
あなたがここで羽を休めてくれるまで
I won't leave 
この場所を離れない
I can't hide 
感情を隠せない
I cannot be
自分でいられない
Until you're resting here 
あなたが傍にいないから

I won't go 
どこにも行かない
I won't sleep 
眠りに落ちたくない
I can't breathe 
息も出来ない
Until you're resting here with me
あなたがここで羽を休めてくれるまで
I won't leave 
この場所を離れない
I can't hide 
感情を隠せない
I cannot be
自分でいられない
Until you're resting here with me
私に寄り添い あなたがその身を休めてくれるまで