2013年12月29日

【和訳】I'm Not That Girl / Wicked






I'm Not That Girl / Wicked (ウィキッド)

Hands touch, eyes meet
手が触れ 視線が交わると
Sudden silence, sudden heat
不意に沈黙が落ち 灯る熱
Hearts leap in a giddy whirl
胸の高鳴りに目が眩みそう
He could be that boy
彼が運命の人だとしても
But I'm not that girl
相手が私じゃダメよ

Don't dream too far
手の届かない夢は見ない
Don't lose sight of who you are
自分の姿を目に焼きつけて
Don't remember that rush of joy
忘れ去るの わきあがる喜びを
He could be that boy
きっと彼を愛してるけど
I'm not that girl
私じゃ釣り合わない

Ev'ry so often we long to steal
時折 手に入れたくてたまらなくなり
To the land of what-might-have-been
理想の世界を夢見るけれど
But that doesn't soften the ache we feel
胸の痛みをやわらげてはくれない
When reality sets back in
ひとたび現実を目にしてしまえば

Blithe smile, lithe limb
無邪気な笑顔 しなやかに伸びた手足
She who's winsome, she wins him
あの子は魅力的 私じゃ適わない
Gold hair with a gentle curl
ゆるく巻かれた金髪の少女
That's the girl he chose
彼のタイプはそんな子
And Heaven knows
神様だって知ってる
I'm not that girl
それは私じゃないって

Don't wish, don't start
希望を持ってはいけないわ
Wishing only wounds the heart
望めば傷つくだけだもの
I wasn't born for the rose and the pearl
薔薇も真珠も 私には似合わない
There's a girl I know
ぴったりの子を知ってるのよ
He loves her so
彼が愛するのはあの子
I'm not that girl...
私じゃなく グリンダ