2013年11月17日

【和訳】To Be With You / Mr.Big




To Be With You / Mr.Big (ミスター・ビッグ)

Hold on little girl
こらえるんだ
Show me what he's done to you
話してみなよ あいつが君にしたこと
Stand up little girl
さあ 立ち上がれ
A broken heart can't be that bad
失恋はそんなに悪いものじゃない
When it's through, it's through 
終わるときには終わるんだ
Fate will twist the both of you 
運命のいたずらってやつさ
So come on baby come on over 
だからベイビー 僕の元へ来てくれ
Let me be the one to show you
君にこの気持ちを伝えさせて

I'm the one who wants to be with you
君と一緒にいるのが僕ならいい
Deep inside I hope you feel it too
心の奥で君も同じ気持ちであったらと願うよ
Waited on a line of greens and blues
ろくでもない奴らと並んで 僕はずっと待っていた
Just to be the next to be with you
君の隣に寄り添う次の相手になりたくて

Build up your confidence
僕が自信をつけさせてやる
So you can be on top for once
たまには君がリードできるように
wake up
目を覚ませ
who cares about little boys that talk too much
やつらの過ぎた悪口なんて気にするな
I seen it all go down 
その顛末を僕は見てきた
Your game of love was all rained out
恋のゲームなら次に持ち越せばいい
So come on baby, come on over
だからベイビー 僕の元へ来てくれ
Let me be the one to hold you
君を抱き締められる男になりたい

I'm the one who wants to be with you
君と一緒にいるのが僕ならいい
Deep inside I hope you feel it too
心の奥で君も同じ気持ちであったらと願うよ
Waited on a line of greens and blues
ろくでもない奴らと並んで 僕はずっと待っていた
Just to be the next to be with you
君の隣に寄り添う次の相手になりたくて

Why be alone when we can be together baby
僕を選んでくれたら君を孤独にしないのに
You can make my life worthwhile
君は僕の人生を満たしてくれる
And I can make you start to smile
僕が君を笑顔にしてみせるよ

When it's through, it's through 
終わる時には終わるんだ
Fate will twist the both of you 
運命のいたずらってやつさ
So come on baby come on over 
だからベイビー 僕の元へ来てくれ
Let me be the one to show you
君にこの気持ちを伝えさせて

I'm the one who wants to be with you
君と一緒にいるのが僕ならいい
Deep inside I hope you feel it too
心の奥で君も同じ気持ちであったらと願うよ
Waited on a line of greens and blues
ろくでもない奴らと並んで 僕はずっと待っていた
Just to be the next to be with you
君の隣に寄り添う次の相手になりたくて

Just to be the next to be with you
どうか次は僕を選んでくれ