2013年11月3日

【和訳】Goodbye To You / Michelle Branch



Goodbye To You / Michelle Branch (ミシェル・ブランチ)

Of all the things I've believed in
私が信じてきたすべてのものに
I just want to get it over with
ただケジメをつけたいだけよ
Tears from behind my eyes but I do not cry
涙がこみ上げてくるけど私は泣かない
Counting the days pass me by
過ぎていく日々を 指折り数えながら

I've been searchin' deep down in my soul
魂の奥深くで ずっと探し求めてた 
Words that I'm hearin' are starting to get old
耳にする言葉が色あせ始めてる
It feels like I'm startin' all over again
ゼロから再出発したい気分
The last three years were just pretend
ここ3年は自分を偽ってばかりだった
And I said
だから告げたの

Goodbye to you
あなたにサヨナラを
Goodbye to everything I thught I knew
記憶に残るすべてのものたちに
You were the one I loved
あなたは私の愛した人
The one thing that I tried to hold onto
最後まで手放せなかった唯一のもの

I still get lost in your eyes
まだ迷子みたい あなたの瞳に映る私 
And it seems that I can't live a day without you
あなたなしじゃ 1日も生きられないって顔よ
Closin' my eyes and you chase my thoughts away
まぶたを下ろせば あなたは光で目がくらむ場所まで
To a place where I am blinded by the light
私の思考を追いやってしまう
But it's not right, ahh
だけど それじゃダメなの

Goodbye to you
あなたにサヨナラを
Goodbye to everything I thought I knew
記憶に残るすべてのものたちに
You were the one I loved
あなたは私の愛した人
The one thing that I tried to hold onto
最後まで手放せなかった唯一のもの

And it hurts to want everything
何もかもを求めてしまうのが辛い
And nothing at the same time
同時には叶えられないから
I want what's yours and I want what's mine
あなたの望みと私の望み どっちも捨てたくない
I want you but I'm not giving in this time
離れたくないの だけど今度こそゆずれない

Goodbye to you
あなたにサヨナラを
Goodbye to everything I thought I knew
記憶に残るすべてのものたちに
You were the one I loved
あなたは私の愛した人
The one thing that I tried to hold onto
最後まで手放せなかった唯一のもの

Goodbye to you
あなたにサヨナラを
Goodbye to everything I thought I knew
記憶に残るすべてのものたちに
You were the one I loved
あなたは私の愛した人
The one thing that I tried to hold onto
私がすがりつく たったひとつのもの
The one thing that I tried to hold onto
最後まで手放せなかった唯一のもの

And when the stars fall I will lie awake
眠らずに眺めてる星が流れれば
You're my shooting star
それはまるであなたのよう