2013年11月19日

【和訳】Chasing Cars / Snow Patrol



Chasing Cars / Snow Patrol (スノウ・パトロール)

We'll do it all
僕らなら可能だ
Everything On our own
何だって自分の力で出来る

We don't need
僕らには必要ないよ
Anything
頼るべきものや
Or anyone
誰かの手助けも

If I lay here If I just lay here
もし僕がここに身を横たえたなら
Would you lie with me
君も隣に寝そべって
And just forget the world?
こんな世界 忘れ去ってくれるだろうか

I don't quite know
想像もつかないな
How to say
どうやって伝えようか
How I feel
僕のこの思いを

Those three words
よくある3つの単語なら
Are said too much
あまりに使い尽くされていて
They're not enough
そんな言葉じゃ足りないから

If I lay here, If I just lay here
もし僕がここに身を横たえたら
Would you lie with me
君も隣に寝そべって
And just forget the world?
こんな世界 忘れ去ってくれるだろうか

Forget what we're told
誰かの忠告なんて忘れてしまおう
Before we get too old
すっかり年老いてしまう前に
Show me a garden
僕に庭を見せておくれ
That's bursting into life
溢れる程に生命が芽吹く庭を

Let's waste time
時間でも潰そうか
Chasing cars
駆けていく車を追って
Around our heads
僕らの周りをぐるりと巡る

I need your grace
君からの優しさが欲しい
To remind me
かつての僕を思い出し
To find my own
本当の自分を見つけるため

If I lay here If I just lay here
もし僕がここに身を横たえたなら
Would you lie with me
君も隣に寝そべって
And just forget the world?
こんな世界 忘れ去ってくれるだろうか

Forget what we're told
誰かの忠告なんて忘れてしまおう
Before we get too old
すっかり年老いてしまう前に
Show me a garden
僕に庭を見せておくれ
That's bursting into life
溢れる程に生命が芽吹く庭を

All that I am
今の僕も
All that I ever was
過去の僕もここに存在してる
Is here in your perfect eyes
完全なる君の瞳の中に
They're all I can see
僕に見えるのはそれだけだ

I don't know where
見当もつかないよ
Confused about how as well
自分の現状も 居場所も
Just know that these things
ただ これだけは分かる
Will never change for us at all
この思いは永遠に変わることはないと

If I lay here If I just lay here
もし僕がここに身を横たえたなら
Would you lie with me
君も隣に寝そべって
And just forget the world?
こんな世界 忘れ去ってくれるだろうか