2013年10月13日

【和訳】Defying Gravity / Wicked





Defying Gravity / Wicked (ウィキッド)

Something has changed within me 
私の中で何かが変わった
Something is not the same
今までの自分とは どこか違う気がする
I'm through with playing by the rules of someone else's game 
誰かの決めたルールに縛られるのは やめることにした
Too late for second-guessing
考え直すには時間がないし 
Too late to go back to sleep
眠りに戻るには もう遅すぎる
It's time to trust my instincts
自分の力を信じる時がきたわ 
Close my eyes: and leap! 
目を閉じたら飛び立つの

It's time to try defying gravity 
今がその瞬間よ
I think I'll try defying gravity 
重力に逆らってみるわ
Kiss me goodbye
さよならのキスをして 
I am defying gravity 
私は空へ飛び立つから
And you won't bring me down! 
誰にも私を引きずり下ろせない

I'm through accepting limits cause someone says they're so
誰かが決めた限界に屈するなんてたくさんだわ
Somethings I cannot change 
変えられないこともあるかもしれない
But till I try, I'll never know! 
でも やってみなきゃ分からないもの
Too long I've been afraid of losing love
ずっと長い間 愛を失うことを怖れるうちに
I guess I've lost 
きっとなくしてしまってた
Well, if that's love 
そうね それが愛だとしたら
It comes at much too high a cost! 
ずいぶん高い代償がついたわ

I'd sooner buy defying gravity
もっと早くこうすべきだった 
Kiss me goodbye 
さよならのキスをして
I'm defying gravity 
私は飛ぶから
I think I'll try defying gravity
やってみせる 地上から飛び立つの
And you won't bring me down! 
誰にも邪魔はさせない

I'd sooner buy defying gravity 
もっと早くこうすべきだった
Kiss me goodbye 
さよならのキスをして
I'm defying gravity 
私は飛ぶから
I think I'll try defying gravity
やってみせる 地上から飛び立つの
And you won't bring me down! 
誰にも私を引きずり下ろせない
bring me down!
誰にも