2013年10月17日

【和訳】A Thousand Miles / Vanessa Carlton




A Thousand Miles / Vanessa Carlton (ヴァネッサ・カールトン)

Making my way downtown
ダウンタウンを進む
Walking fast, faces pass
道ゆく人とすれちがいながら 
And I'm home bound
家路を急ぎ 足早に通り過ぎる

Staring blankly ahead
進行方向をぼんやりと見つめながら
Just making my way
ただ この歩みを止めずに
Making a way through the crowd
人ごみの中を進んでいく

And I need you
あなたが必要よ
And I miss you
あなたが恋しい
And now I wonder....
そして考えてしまう

If I could fall into the sky
私が空へ飛びこめたなら
Do you think time would pass me by
時間はこの身を追い越していくかしら
'Cause you know I'd walk a thousand miles
私は千マイルだって歩いていける
If I could just see you tonight
今夜 あなたに会えたなら

It's always times like these when I think of you
あなたのことを思うと いつもこうなるの
And I wonder if you ever think of me
あなたも同じ気持ちかしら

'Cause everything's so wrong
世界は何もかも間違いだらけで
And I don't belong
だから私はひとり
Living in your precious memory
あなたとの大切な思い出の中で生きてる

'Cause I need you
私にはあなたが必要だから
And I miss you
あなたが恋しいから
And now I wonder....
こうして考えてしまう

If I could fall into the sky
私が空へ飛びこめたなら
Do you think time would pass me by
時間はこの身を追い越していくかしら
'Cause you know I'd walk a thousand miles
私は千マイルだって歩いていける
If I could just see you tonight
今夜 あなたに会えたなら

And I, I don't want to let you know
あなたには知られたくないな
I, I drown in your memory
私があなたとの思い出に溺れてること
I, I don't want to let this go
だけど手放せない
I, I don't....
どうしても

Making my way downtown
ダウンタウンを進む
Walking fast, faces pass
道ゆく人とすれちがいながら 
And I'm home bound
家路を急ぎ 足早に通り過ぎる

Staring blankly ahead
進行方向をぼんやりと見つめながら
Just making my way
ただ この歩みを止めずに
Making a way through the crowd
人ごみの中を進んでいく

And I still need you
まだあなたが必要よ
And I still miss you
あなたが恋しい
And now I wonder....
そして考えてしまう

If I could fall into the sky
私が空へ飛びこめたなら
Do you think time would pass us by
時間は二人を追い越していくかしら
'Cause you know I'd walk a thousand miles
私は千マイルだって歩いていける
If I could just see you
今夜 あなたに会えたのなら

If I could fall into the sky
もしも私が空へ飛びこめたなら
Do you think time would pass me by
時間はこの身を追い越していくかしら
'Cause you know I'd walk a thousand miles If I could just see you
あなたに会えたら 私は千マイルだって歩いていけるのに

If I could just hold you tonight
今夜 あなたを抱きしめることができたなら