2013年10月24日

【和訳】I'll Stand By You / The Pretenders



I'll Stand By You / The Pretenders (ザ・プリテンダーズ)

Oh, why you look so sad? 
なんて悲しい顔をしているの
The tears are in your eyes 
瞳に涙を浮かべて
Come on and come to me now 
ここへ 私の元へきて
Don't, be ashamed to cry 
泣くのは恥ずかしいことじゃない
Let me see you through 
あなたの抱える苦しみを教えて
'Cause I've seen a dark side too 
その感情なら 私にも覚えがあるから

When the night falls on you 
夜の闇に覆われてしまうと
You don't know what to do 
どうすべきか見失ってしまうのね
Nothing you confess 
何を打ち明けられても
Could make me love you less 
あなたを愛する気持ちは変わらないわ

I'll stand by you 
あなたには私がいる
I'll stand by you 
私はあなたの味方よ
I won't let nobody hurt you 
誰にも傷つけさせない
I'll stand by you 
私が守るから

So, if you're mad get mad 
だから 怒りをこらえないで
Don't hold it all inside 
心の中に閉じ込めずに
Come on and talk to me now 
そばへ来て 私に話してみて
Hey, what you got to hide? 
ねえ 何を隠しているの?
I get angry too 
私も同じ気持ちよ
Well, I'm a lot like you 
二人は互いによく似てるから

When you're standin' at the crossroads 
あなたが岐路に立ち尽くし
And don't know which path to choose 
何が正しいかを迷う時には
Let me come along 
一緒にいさせて
'Cause even if you're wrong 
たとえ選んだ道が間違いでも

I'll stand by you 
あなたには私がいる
I'll stand by you 
私はあなたの味方よ
I won't let nobody hurt you 
誰にも傷つけさせない
I'll stand by you 
私が守るから
Take me in into your darkest hour 
あなたの闇へ触れさせて
And I'll never desert you 
決して見放したりしないわ
I'll stand by you 
あなたのそばにいる

And when, when the night falls on you, baby 
ベイビー 夜にのまれてしまうと
You're feelin' all alone 
ひどく孤独を感じるのね
You won't be on your own 
あなたは独りじゃない

I'll stand by you 
あなたには私がいる
I'll stand by you 
私はあなたの味方よ
I won't let nobody hurt you 
誰にも傷つけさせない
I'll stand by you 
私が守るから
Take me in into your darkest hour 
あなたの闇へ触れさせて
And I'll never desert you 
決して見放したりしないわ
I'll stand by you 
あなたのそばにいる

Oh, I'll stand by you 
私がいるわ
I'll stand by you
あなたの味方よ