2013年10月18日

【和訳】Goodnight and Go / Imogen Heap




Goodnight and Go / Imogen Heap (イモージェン・ヒープ)

Say goodnight and go.
おやすみを言ったら早く帰って

Skipping beats 
高鳴る胸の鼓動
Blushing cheeks
頬を赤く染めあげて
I am struggling
頭を悩ませてる私
Daydreaming, Bed scenes in the corner cafe
うわの空よ 角のカフェであれこれ妄想したりして
And then I'm left in bits recovering tectonic trembling
地表の揺れでぐらつく足元にどうにか耐えながら
You get me every time.
四六時中 あなたに捉われてる

Why'd ya have to be so cute?
あなたって どうしてそんなにキュートなの?
It's impossible to ignore you.
意識せずにいられないのよ
Must you make me laugh so much?
私をこんなに笑顔にさせてしまうなんて
It's bad enough we get along so well.
これ以上 距離を縮めるのはよくないから
Say goodnight and go.
おやすみを言ったら早く帰って

Follow you home, 
家までついていくと
You've got your headphones on and you're dancing
ヘッドホンを着けて踊っている あなた
Got lucky Beautiful shot
ツイてるわ 最高のショットよ 
You're taking everything off 
あなたは着替えの真っ最中
Watch the curtains wide open
カーテンの開けっ放しには気をつけて
And you're following the same routine 
あなたは いつものようにソファで寛いで
Flicking through the TV, relaxed and reclining
テレビのチャンネルをザッピングしてる
And you think you're alone..
一人きりだと思ってるのね

Why'd ya have to be so cute?
あなたって どうしてそんなにキュートなの?
It's impossible to ignore you.
意識せずにいられないのよ
Must you make me laugh so much?
私をこんなに笑顔にさせてしまうなんて
It's bad enough we get along so well..
これ以上 距離を縮めるのはよくないから
Say goodnight and go.
おやすみを言ったら早く帰って

One of these days, 
そのうちいずれ
You'll miss your train, 
あなたは帰りの電車を逃して
And come stay with me.
私と夜を過ごすことになる
We'll have drinks, 
お酒を飲み交わしたり
And talk about things and, 
色んな話をしたりして
Any excuse to stay awake with you...
夜更かしする言い訳を探してる
You'll sleep here, I'll sleep there, 
あなたはここで眠って 私はあっちでね
But then the heating may be down again,
そうすれば 次第に火照りも冷めてくれるかも
At my convenience...
好都合だわ
We'd be good, 
私たち相性がいいのよ
We'd be great together...
最高の二人になるわ

Go
もう行って

Why'd ya have to be so cute?
あなたって どうしてそんなにキュートなの?
It's impossible to ignore you..
意識せずにいられないのよ
Must you make me laugh so much?
私をこんなに笑顔にさせてしまうなんて
It's bad enough we get along so well..
これ以上 距離を縮めるのはよくないから
Say goodnight and go.
おやすみを言ったら早く帰って