2016年5月30日

【和訳】Call Me Maybe / Caely Rae Jepsen


Call Me Maybe / Caely Rae Jepsen
(コール ミー メイビー / カーリー・レイ・ジェプセン)

I threw a wish in the well
泉にお願い事をしたの
Don't ask me I'll never tell
内容は聞かないで 絶対に教えない
I looked at you as it fell
コインが落ちた瞬間 あなたを見た
And now you're in my way
あなたのことが気になって仕方ないの

I trade my soul for a wish
願いが叶うなら 魂と引き換えでもいい
Pennies and dimes for a kiss
キスできるなら 投げるコインは惜しまない
I wasn't looking for this
こういうのを求めてたわけじゃなかったのに
And now you're in my way
あなたのことが気になって仕方ないの

Your stare was holding
あなたの視線に捕まった
Ripped jeans Skin was showing
クラッシュデニムを履いてて肌が見えてた
Hot night Wind was blowing
暑い夜ね 風は吹いてたのに
Where you think you're going baby?
ベイビー どこへ行く気なの?

Hey I just met you
ねえ 出会ったばかりで
And this is crazy
こういうのって変よね
But here's my number
でも 番号 渡しておくから
So call me maybe
よかったら電話して
It's hard to look right at you baby
あなたを直視なんてできない
But here's my number
これ 私の番号
So call me maybe
よかったら電話して

Hey I just met you
ねえ 出会ったばかりで
And this is crazy
こういうのって変よね
But here's my number
でも 番号 渡しておくから
So call me maybe
よかったら電話して
And all the other boys
他の男の子たちなら みんな
Try to chase me
私を追いかけようとするのよ
But here's my number
これ 私の番号
So call me maybe
よかったら電話して

You took your time with the call
電話するのに ずいぶん時間をかけたのね
I took no time with the fall
私は一瞬で落ちたのよ
You gave me nothing at all
あなたは何ひとつ私にくれなかったのに
But still you're in my way
私はまだ あなたに惹かれてる

I beg and borrow and steal
どんな手も使ってみせるわ
At first sight and it's real
ひと目惚れなの これは現実よ
I didn't know I would feel it
こんな気持ち 知らなかった
But it's in my way
でも今 目の前にあるの

Your stare was holding
あなたの視線に捕まった
Ripped jeans Skin was showing
クラッシュデニムを履いてて肌が見えてた
Hot night Wind was blowing
暑い夜ね 風は吹いてたのに
Where you think you're going baby?
ベイビー どこへ行く気なの?

Hey I just met you
ねえ 出会ったばかりで
And this is crazy
こういうのって変よね
But here's my number
でも 番号 渡しておくから
So call me maybe
よかったら電話して
It's hard to look right at you baby
あなたを直視なんてできない
But here's my number
これ 私の番号
So call me maybe
よかったら電話して

Hey I just met you
ねえ 出会ったばかりで
And this is crazy
こういうのって変よね
But here's my number
でも 番号 渡しておくから
So call me maybe
よかったら電話して
And all the other boys
他の男の子たちなら みんな
Try to chase me
私を追いかけようとするのよ
But here's my number
これ 私の番号
So call me maybe
よかったら電話して

Before you came into my life I missed you so bad 
あなたが私の前に現れる前から恋い焦がれてた
I missed you so bad I missed you so so bad
あなたのことが恋しくてたまらなかったのよ
Before you came into my life I missed you so bad 
あなたが私の前に現れる前から恋い焦がれてた
And you should know that
この気持ち 分かってほしいの
I missed you so so bad
あなたに焦がれてたこと

It's hard to look right at you baby
あなたを直視なんてできない
But here's my number
でも これ 私の番号
So call me maybe
よかったら電話して

Hey I just met you
ねえ 出会ったばかりで
And this is crazy
こういうのって変よね
But here's my number
でも 番号 渡しておくから
So call me maybe
よかったら電話して
And all the other boys
他の男の子たちなら みんな
Try to chase me
私を追いかけようとするのよ
But here's my number
これ 私の番号
So call me maybe
よかったら電話して

Before you came into my life I missed you so bad 
あなたが私の前に現れる前から恋い焦がれてた
I missed you so bad I missed you so so bad
あなたのことが恋しくてたまらなかったのよ
Before you came into my life I missed you so bad 
あなたが私の前に現れる前から恋い焦がれてた
And you should know that
この気持ち 分かってほしいの
So, call me maybe
よかったら電話して