2016年5月17日

【和訳】Can't Go Back Now / The Weepies



Can't Go Back Now / The Weepies (ウィーピーズ

Yesterday when you were young
君が若かったあの頃
Everything you needed done was done for you
必要なことは何もかも誰かがやってくれていた
Now you do it on your own
今は自分の力でやってるね
But you find you're all alone, what can you do?
だけど独りきりだと気付いた君にできることは何だろう

You and me 
君と僕
walk on, walk on, walk on
歩みを止めずに行こう
'Cause you can't go back now
だって もう戻ることはできないから

You know there will be days
こんな日が訪れる予感がするだろう
When you're so tired that you can't take another step
ひどく疲れ切って 一歩も歩けないような日が
The night will have no stars 
そんな夜は星がひとつも見えなくて
And you'll think you've gone as far as you will ever get
君は思うだろう 来るところまで来てしまったと

You and me 
君と僕
walk on, walk on, walk on
歩みを止めずに行こう
'Cause you can't go back now
君は進むよりほかないのだから

And yeah, yeah, you go where you want to go
そうさ 君が行きたい場所へ行けばいいよ
Yeah, yeah, be what you want to be
そうさ 君がなりたいものになればいい
If you ever turn around, you'll see me
もし君が振り返ったら その先には僕がいるはず

I can't really say 
僕には確かなことは言えない
why everybody wishes they were somewhere else
どうして誰もが今と違う場所を望むのか
But in the end, the only steps that matter
だけど結局 肝心なステップっていうのは
Are the ones you take all by yourself
君が自力で歩む一歩なんだよ

You and me walk on, walk on, walk on
君と僕 ずっと歩み続けよう
Yeah, you and me 
そうさ 君と僕
walk on, walk on, walk on
歩みを止めずに行こう
'Cause you can't go back now
だってもう戻ることはできないから

Walk on, walk on, walk on
一歩一歩 歩き続けよう
You can't go back now
今は進むしかないのだから