2016年5月28日

【和訳】Scars / Anna Nalick


Scars / Anna Nalick (アンナ・ナリック)

Scars cover you in fine lines, 
小皺の形に刻まれたあなたの傷の数々が
number you a timeline, 
重ねてきた時間を物語る
where was I when you stopped trying
あなたが諦めたとき 私はどこにいたのかしら

You borrowing my tears and
あなたは私が流す涙を真似て
harrowing my mirror, covering our eyes 
心の鏡を掻き乱し 私たち2人の視界を遮る
so I can't see us crying.
だから泣いている姿が見えないの

I'm not going home without you
あなたがいないなら家には帰らない
I'll save your life
私があなたを救うわ
Not going home without you
あなたがいないなら家には帰らない
I'll make this right, 
私が理由をあげるわ
and wait all night 
ひと晩中 待ち続ける
if that's what it takes. 
それが必要なことなら

I can't believe 
信じられないの
this skin is one we've always been with
この肌で 生まれてから今までをずっと生きてきたなんて
for as long as we recall it for everything that it's been through
一緒に乗り切ってきたあらゆる経験を思い起こせば
Know that I forgive you
あなたに許しを与え
Know that I will hold you when the sky is falling
空が落ちてくるときには あなたを抱きしめるわ

I'm not going home without you
あなたがいないなら家には帰らない
I'll save your life
私があなたを救うわ
Not going home without you
あなたがいないなら家には帰らない
I'll make this right, 
私が理由をあげるわ
and wait all night 
ひと晩中 待ち続ける
if that's what it takes. 
それが必要なことなら

And my reflection shows we're clinging to dear life
必死にしがみつく2人の姿が映し出される
but I won't let us go 
だけど私は手放さない
we'll make it through all right.
私たちはちゃんと乗り越えられるはずだから

My reflection shows we're clinging to dear life
必死にしがみつく2人の姿が映し出される
So I won't let us go 
だから私は手放さない
we'll make it through all right.
私たちはちゃんと乗り越えられるはずだから

Scars cover you in fine lines, 
小皺の形に刻まれたあなたの傷の数々が
number you a timeline, 
重ねてきた時間を物語る
maybe it is time that we lived by my guidelines
それはきっと 私が示す道しるべを頼りに生きた時間

I'm not going home without you
あなたがいないなら家には帰らない
I'll save your life
私があなたを救うわ
No, not going home without you.
あなたがいないなら決して家には帰らない
I'll make this right, 
私が理由をあげるわ
and wait all night 
ひと晩中 待ち続ける
if that's what it takes. 
それが必要なことなら

Save your life, 
あなたを救い出すわ
if that's what it takes, 
それが必要なことなら
and wait all night 
ひと晩中 待ち続ける
if that's what it takes. 
それが必要なことなら