2014年3月16日

【和訳】Human / Christina Perri




Human / Christina Perri (クリスティーナ・ペリ)

I can hold my breath
息を殺して
I can bite my tongue
口をつぐみ
I can stay awake for days
何日も眠らなくても平気よ
If that's what you want
それが望みだというなら
Be your number one
あなたの一番になる

I can fake a smile
笑顔を偽り
I can force a laugh
無理に明るい声を立て
I can dance and play the part
自分をごまかし 与えられた役を演じる
If that's what you ask
あなたが求めるならば
Give you all I am
何もかも厭わない

I can do it
できる
I can do it
私なら
I can do it
不可能じゃない

But I'm only human
だけど私だって人間よ
And I bleed when I fall down
転げ落ちれば血も流す
I'm only human
ただの人間なの
And I crash and I break down
叩きつけられれば壊れてしまう

Your words in my head, knives in my heart
あなたの発した言葉が頭をめぐり この胸を突き刺し
You build me up and then I fall apart
作り上げられた理想の姿が無残に砕け散る
'Cause I'm only human
私だってただの人間だから

I can turn it on
スイッチを入れれば
Be a good machine
何も感じない機械となり
I can hold the weight of worlds
どんな重荷も背負える
If that's what you need
あなたが必要とするなら
Be your everything
何にでもなる

I can do it
できるわ
I can do it
私なら
I'll get through it
どうにかやれる

But I'm only human
だけど私だって人間よ
And I bleed when I fall down
転げ落ちれば血も流す
I'm only human
ただの人間なの
And I crash and I break down
叩きつけられれば壊れてしまう

Your words in my head, knives in my heart
あなたの発した言葉が頭をめぐり この胸を突き刺し
You build me up and then I fall apart
作り上げられた理想の姿が無残に砕け散る
'Cause I'm only human
私だってただの人間だから

I'm only human
ただの人間よ
I'm only human
機械じゃない
Just a little human
感情を持つただの人間

I can take so much
無茶なことも引き受けるけれど
'Til I've had enough
限界はあるわ

Cause I'm only human
私だって人間だから
And I bleed when I fall down
転げ落ちれば血も流す
I'm only human
ただの人間よ
And I crash and I break down
叩きつけられれば壊れてしまう

Your words in my head, knives in my heart
あなたの発した言葉が頭をめぐり この胸を突き刺し
You build me up and then I fall apart
作り上げられた理想の姿が無残に砕け散る
'Cause I'm only human
私もただの人間だから