2014年3月15日

【和訳】Hands / Jewel



Hands / Jewel (ジュエル)

If I could tell the world just one thing
世界にひとつだけ伝えられるなら
It would be that we're all OK
「私たちは大丈夫」と
And not to worry 'cause worry is wasteful
心配いらないわ 心配なんてムダだし
And useless in times like these
こんな時代には何の役にも立たない
I won't be made useless
私は役立たずにはならない
I won't be idle with despair
絶望に足を止めたりしない
I will gather myself around my faith
信仰に心を集中させるの
For light does the darkness most fear
暗闇が何より怖れるのは光だから

My hands are small I know
私の手は確かに小さいけれど
But they're not yours, they are my own
あなたのじゃない これは私の手
But they're not yours, they are my own
誰のものでもない 私だけの手
I am never broken
私は決して屈しない

Poverty stole your golden shoes
黄金の靴を盗んだ貧しさも
It didn't steal your laughter
あなたの笑い声までは奪えなかった
And heartache came to visit me
胸の痛みが押し寄せようと
But I knew it wasn't ever after
永遠には続かないと知っていた
We'll fight, not out of spite
私たちは戦う 悪意からではなく
For someone must stand up for what's right
正しさを求め立ち上がらざるを得ない者のために
'Cause where there's a man who has no voice
声なき人がいるならば
There ours shall go singing
私たちが歌いにいきましょう

My hands are small I know
私の手は確かに小さいけれど
But they're not yours, they are my own
あなたのじゃない これは私の手
But they're not yours, they are my own
誰のものでもない 私だけの手
I am never broken
私は決して屈しない

In the end only kindness matters
結局最後には大切なのは優しさだけ

I will get down on my knees, and I will pray
地に跪き 主に祈りを捧げる

My hands are small I know
私の手は確かに小さいけれど
But they're not yours, they are my own
あなたのじゃない これは私の手
But they're not yours, they are my own
誰のものでもない 私だけの手
And I am never broken
私は決して屈しない

My hands are small I know
私の手は確かに小さいけれど
But they're not yours, they are my own
あなたのじゃない これは私の手
But they're not yours, they are my own
誰のものでもない 私だけの手
And I am never broken
私は挫けない
We are never broken
私たちは決して屈しない

We are God's eyes
私たちは神の目
God's hands
神の手であり
God's mind
神の精神