2014年2月26日

【和訳】I Really Want It / A Great Big World



I Really Want It / A Great Big World (ア・グレイト・ビッグ・ワールド)

So tell me what are we living for?
教えてくれ 生きる目的ってやつを
I say we chuck inhibitions
抑制心なんて放り出して
And sell our souls to rock and roll
ロックンロールに魂を売り渡せ
I need to know what I'm missing
僕が失くしたものは何だ

So turn it up on the stereo
さあ 音量を上げろ
Somebody light the ignition
誰か 導火線に火をともしてくれ
What the hell are you waiting for?
待ってるだけじゃ片はつかない
It's time to make a decision
決断の時は来た

I'm feeling the world go round
世界が回っている
It's spinning me upside down
僕の周りを逆さまに
I'm finally homeward bound
ようやく帰路につくよ

I'm not giving up
僕は諦めない
It's crawling under my skin
決意がこの肌の下で這い回る
And I don't care if I sin
罪の意識は気にも留めずに
I really want it
どうしても
I really want it
必要だからさ
I really want it right now, I really want it right now
今すぐに僕にとっては

If there's a maker up above
創造主が天にいるなら
Then why is nobody listening
その声に誰も耳を傾けないのは何故だ
You show me hate, and I'll show you love
向けられた憎悪に僕は愛情で報いよう
It's not about your religion
これは信仰の話じゃない

We're always lookin' to someone else
誰もが常に人目を気にしてる
Just take a look in the mirror
まずは鏡を覗いてごらん
'Cause all you need is inside yourself
君に必要なのは自分自身に目を向けることだ
It couldn't be any clearer
これ以上 明白なことはないよ

I'm feeling the world go round
世界が回っている
It's spinning me upside down
僕の周りを逆さまに
I'm finally homeward bound
ようやく帰路につくよ

I'm not giving up
僕は諦めない
It's crawling under my skin
決意がこの肌の下で這い回る
And I don't care if I sin
罪の意識は気にも留めずに
I really want it
どうしても
I really want it
必要だからさ
I really want it right now, I really want it right now
今すぐに僕にとっては

The more we love, the more we learn
愛を知るたび僕らは成長する
The more we love, the more we burn
愛が増すほど僕らは燃え上がる
The more we love
愛していくことで

Tell me what are we living for?
教えてくれ 生きる目的ってやつを
I say we chuck inhibitions
抑制心なんて放り出して
And sell our souls to rock and roll
ロックンロールに魂を売り渡せ
I need to know what I'm missing
僕が失くしたものは何だ

I'm feeling the world go round
世界が回っている
It's spinning me upside down
僕の周りを逆さまに
I'm finally homeward bound
ようやく帰路につくよ

I'm not giving up
僕は諦めない
It's crawling under my skin
決意がこの肌の下で這い回る
And I don't care if I sin
罪の意識は気にも留めずに
I really want it
どうしても
I really want it
必要だからさ
I really want it right now, I really want it right now
今すぐに僕にとっては