2014年2月6日

【和訳】Wrecking Ball / Miley Cyrus



Wrecking Ball / Miley Cyrus (マイリー・サイラス)

We clawed, we chained our hearts in vain
爪を立て 互いの心を鎖で繋ぎ
We jumped never asking why
口をつぐんだまま 相手に飛び掛かる
We kissed, I fell under your spell.
交わしたキスであなたにとらわれた
A love no one could deny
誰もが認める愛で結ばれてた二人

Don't you ever say I just walked away
私の方から離れたなんて言わないで
I will always want you
いつだってあなたを求めてる
I can't live a lie, running for my life
偽りの人生を送りたくないだけ
I will always want you
これからもあなたを求める気持ちは変わらない

I came in like a wrecking ball
巨大な鉄球の衝撃のように
I never hit so hard in love
これほど激しい恋は知らなかった
All I wanted was to break your walls
あなたの築いた壁を壊したかったのに
All you ever did was wreck me
私の方がボロボロになっただけで
Yeah, you, you wreck me
そうよ あなたが終わらせた

I put you high up in the sky
誰にも触れないほど高い場所へ置いたら
And now, you're not coming down
もう降りてきてくれなくなった
It slowly turned, you let me burn
じりじりと 私に火をつけて
And now, we're ashes on the ground
今じゃ すっかり燃え落ちてしまった

Don't you ever say I just walked away
私の方から離れたなんて言わないで
I will always want you
いつだってあなたを求めてる
I can't live a lie, running for my life
偽りの人生を送りたくないだけ
I will always want you
これからもあなたを求める気持ちは変わらない

I came in like a wrecking ball
巨大な鉄球の衝撃のように
I never hit so hard in love
これほど激しい恋は知らなかった
All I wanted was to break your walls
あなたの築いた壁を壊したかったのに
All you ever did was wreck me
結局 私が打ちのめされただけ

I came in like a wrecking ball
巨大な鉄球がぶつかるように
Yeah, I just closed my eyes and swung
目を閉じてスイングする
Left me crashing in a blazing fall
炎に巻かれ墜落する私を置いて
All you ever did was wreck me
あなたが私を壊したのよ
Yeah, you, you wreck me
粉々に砕け散ったの

I never meant to start a war
争いを仕掛ける気はなかった
I just wanted you to let me in
受け入れてほしかっただけ
And instead of using force
力になど訴えずに
I guess I should've let you win
私から退くべきだったのね
I never meant to start a war
こんなはずじゃなかった
I just wanted you to let me in
受け入れてほしかっただけ
I guess I should've let you win
勝利など譲ればよかったのに

Don't you ever say I just walked away
私の方から離れたなんて言わないで
I will always want you
いつだってあなたを求めてる

I came in like a wrecking ball
巨大な鉄球の衝撃のように
I never hit so hard in love
これほど激しい恋は知らなかった
All I wanted was to break your walls
あなたの築いた壁を壊したかったのに
All you ever did was wreck me
私の方がボロボロになっただけ

I came in like a wrecking ball
巨大な鉄球がぶつかるように
Yeah, I just closed my eyes and swung
目を閉じてスイングする
Left me crashing in a blazing fall
炎に巻かれ墜落する私を置いて
All you ever did was wreck me
あなたに散々 打ちのめされた
Yeah, you, you wreck me
そうよ あなたが終わらせた
Yeah, you, you wreck me
あなたが私を壊したのよ