2014年8月30日

【和訳】Entanglement / Imogen Heap





Entanglement / Imogen Heap (イモージェン・ヒープ)

Here we are
二人 ここでこうして
Blood pressure rising fast
血圧を急上昇させ
Air electric
空気を伝う電気が
Conduct this orchestra
オーケストラに指揮を振るう

A micro utopia born
粒子のようなユートピアが生まれる
As the overture plays 
生涯つづく愛のプレリュードの
this prelude to life long love
序曲の調べとともに
Our bodies’ entanglement takes
もつれあう二人の体がとらえるのは
You all over me
私を覆いつくすあなた
Me all over you
あなたに絡みつく私

Fearless heart
私には怖れを知らぬ心臓があるから
I’m going to take care of you
あなたのことを引き受けましょう
Whether spark or spiral
弾けようとも 尾をひき螺旋を描こうとも
I’ll pull the strength of suns
その溢れる光の強さを引き寄せるわ

It’s home where you hold me
あなたの腕の中が私の帰る場所
So show me no mercy
だから情けはかけないで
On islands of cotton
コットンで出来た島の上
Taboos get forgotten
タブーなど捨て去って
Our body entanglement wants
もつれあう二人の体が欲しがるのは
You all over me
私を覆いつくすあなた
Me all over you
あなたに絡みつく私
You all over me
私を覆いつくすあなた

Burst me into bloom I dare you to
私に宿る花が 一斉に開花させられる
Lose yourself in our embodiment
あなたも溺れてみて この形あるものに
Ravage this palate of pinks and reds
開いた口から覗く色彩を奪い去れば
Dissolve into radiance
溶け合って光の束に変わる

It’s home where you hold me
あなたの腕の中が私の帰る場所
So show me no mercy
だから情けはかけないで
On islands of cotton
コットンで出来た島の上で
Taboos get forgotten
タブーなど捨て去って
Our body entanglement wants
もつれあう二人の体が欲しがるのは
You all over me
私を覆いつくすあなた
Me all over you
あなたに絡みつく私