2014年5月24日

【和訳】On My Way / Lea Michele


On My Way / Lea Michele (リア・ミシェル) 

My words are wrapped in barbwire
私の言葉は鉄の棘に覆われ
My actions speak for what I can't say
言えない思いが態度に出る
'Cause I fall one step forward
だから この足を前に一歩踏みだすの
To push you away, push you away
あなたを遠ざけようとして

I wish that I could listen
投げ出してしまう忠告を全部
To all the advice that I give away
素直に聞ける私ならよかった
But it's hard to see things clearly
だけど 物事を曇りなく見るのは難しいわ
Through all of the pain, all of the pain
あらゆる苦痛に耐えてきた私には

I'm caught in the rain, caught in the rain
雨に降られて ずぶ濡れなの

And my heart's too drunk to drive
この心は酔いが回りすぎて制御がきかない
I should stay away from you tonight
今夜 あなたから距離を置かなきゃ
But in this blackout state of mind
だけど光を奪われた私の心は
Baby all I want is you tonight
今夜 あなたしか求めてない

When my head tells me "no"
頭ではダメと分かっていて
My heart tells me "go"
心は 行けと駆りたてる
So I'm hitting in the road 'cause I
だから旅に出るわ だって
I know my heart's too drunk to drive
この心は理性を失い 制御できないから
But I'm on my way to you
それでもあなたへ向かってる
Yeah, I'm on my way
行く先は決まってる
To you, you, to you tonight
今夜 あなたの元へと
I'm on my way to you, you
この心の目指す先は
To you, I'm on my way to you
あなた ただ一人

There's a million voices
そこら中から声が聞こえる
Screaming that this love's a dead-end road
この恋に先はないと叫んでる
But the only voice that I hear
だけど私の耳に届くのは
Is telling me "go", telling me "go"
「行け、進め」というメッセージだけ

The sun is rising sober
我に返るような朝の光
While passion fades and I'm on my own
情熱は色あせ 私は独りきり
My helpless heart's hangover
酔いの余韻を引きずる心を抱え
I'm all out of hope, all out of hope
完全に希望から放り出された気分

Where do we go? Where do we go?
私たち どこへ向かってるの?

Cause my heart's too drunk to drive
この心は酔いが回りすぎて制御がきかないから
I should stay away from you tonight
今夜 あなたから距離を置かなきゃ
But in this blackout state of mind
だけど光を奪われた私の心は
Baby all I want is you tonight
今夜 あなたしか求めてない

When my head tells me "no"
頭ではダメと分かっていて
My heart tells me "go"
心は 行けと駆りたてる
So I'm hitting in the road 'cause I
だから旅に出るわ だって
I know my heart's too drunk to drive
この心は理性を失い制御できないから
But I'm on my way to you
それでもあなたへ向かってる
Yeah, I'm on my way
行く先は決まってる
To you, you, to you tonight
今夜 あなたの元へと
I'm on my way to you, you
この心の目指す先は
To you, I'm on my way to you
あなた ただ一人

And no one's words can stop me
誰の言葉も私を捕まえられない
I'm past the point of no return
とっくに引き返せない場所まで来てる
No matter how it hurts me
どれだけ傷ついたとしても
I'm running to you, running to you
私はあなたの元へ駆けていく

And my heart's too drunk to drive
この心は酔いが回りすぎて制御がきかない
I should stay away from you tonight
今夜 あなたから距離を置かなきゃ
But in this blackout state of mind
だけど光を奪われた私の心は
Baby all I want is you tonight
今夜 あなたしか求めてない

When my head tells me "no"
頭ではダメと分かっていて
My heart tells me "go"
心は 行けと駆りたてる
So I'm hitting in the road 'cause I
だから旅に出るわ だって
I know my heart's too drunk to drive
この心は理性を失い制御できないから
But I'm on my way to you
それでもあなたへ向かってる
Yeah, I'm on my way
行く先は決まってる
To you, you, to you tonight
今夜 あなたの元へと
I'm on my way to you, you
この心の目指す先は
To you, I'm on my way to you
あなた ただ一人