2013年12月22日

【和訳】Bring Him Home / Les Miserables




Bring Him Home / Les Miserables (レ・ミゼラブル)

God on high
天におわす主よ
Hear my prayer
私の祈りを聞きたまえ
In my need
必要とするとき
You have always been there
あなたはいつもそこにいて下さった
He is young
彼はまだ年若く
He's afraid
恐れの渦中にいます
Let him rest
どうか彼を癒し
Heaven blessed.
祝福を与えたまえ

Bring him home
彼を帰して
Bring him home
どうか彼を家に
Bring him home.
彼を帰して下さい

He's like the son I might have known
私にとって彼は息子のような存在
If God had granted me a son.
主よ あなたが私に授けて下さった
The summers die one by one
夏は日ごとに朽ちゆき
How soon they fly on and on
なんと早く過ぎ去ることか

And I am old
私は年老い
And will be gone.
やがて逝くのです

Bring him peace
彼に安らぎを
Bring him joy
喜びをもたらしたまえ
He is young
彼はまだ若く
He is only a boy
ほんの少年です

You can take
主は与え
You can give
主は取りたもう
Let him be
彼をあらしめ
Let him live
生かしたまえ
If I die
私が捧げるなら
Let me die
この魂をお取りになり
Let him live
彼に息吹を与えたまえ

Bring him home
彼を帰して下さい
Bring him home
どうか彼を家に
Bring him home.
彼を帰して